Sensoteam verpakkingsonderzoek
Streef naar de ideale samenstelling van uw verpakking
Verpakkingen

Wat is verpakkingsonderzoek?

Een verpakkingsonderzoek meet de tevredenheid van uw doelgroep met de verpakking van een product op onder andere:

  • de aantrekkelijkheid van het design
  • de evaluatie van de gebruikte materialen
  • het gebruiksgemak (o.a. openen en sluiten)
  • duidelijkheid van het merk, de naam en communicatieve teksten
  • imago van de verpakking

Waarom een verpakkingsonderzoek?

  • Ontevredenheid met de verpakking kan leiden tot ontevredenheid met uw product.
  • Formuleer verpakkingen die precies uitstralen wat u als bedrijf met het product wil uitstralen.
  • Bouw kennis op om uw verpakkingen te verbeteren en uw producten te laten groeien.
  • Loop niet het risico dat huidige gebruikers overstappen op andere producten!


Soorten verpakkingsonderzoek

Verpakkingen kunnen worden beoordeeld op basis van: 

  • Bestaande fysieke verpakkingen
  • Aangepaste prototype verpakkingen
  • Digitale afbeeldingen
  • Schaponderzoek

Fysieke verpakkingen hebben als voordeel dat consumenten daadwerkelijk de verpakking kunnen gebruiken en voelen. Een digitale afbeelding is met name geschikt als er puur aanpassingen gedaan worden in het design van de verpakking.

Bij een schaponderzoek worden ook concurrerende producten getoond aan de consument en kan zo nauwkeurig worden geprobeerd om het werkelijke aanbod in de winkel na te bootsen (via digitale afbeelding en/of een echt fysiek schap). 


Onderzoek starten
Binnen één werkdag een offerte voor uw project

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op