Sensoteam schaponderzoek
Creeër een opvallende verpakking en kom in beeld bij de consument
Grocery Store Own Labels

Wat is schaponderzoek?

Bij een schaponderzoek wordt uw verpakkingen beoordeeld met een zo realistisch mogelijke weergave van de koopsituatie zoals in de winkel. Hierbij gebruiken we een:

  • Fysiek schap (realistische weergave van de situatie in de winkel met echte materialen en verpakkingen)
  • Digitaal schap (bewerkte afbeeldingen van een bestaand schap in de winkel)

Een fysiek schap heeft als voordeel dat consumenten de verschillende verpakkingen kunnen vastpakken en op de meest realistische manier het schap kunnen bezichtigen. Een Digitaal schap biedt dé oplossing bij een lager budget en bij verpakkingen die nog in de ontwerpfase zitten. 

Waarom schaponderzoek?

Productonderzoek geeft antwoord op de volgende vragen:

  • Valt onze verpakking op tussen de andere producten in het schap (spontaan en geholpen herkenning)?
  • Welk product zouden consumenten kiezen wanneer ze voor dit schap staan?
  • Waarom kiezen ze wel of niet voor ons product?
  • Hoe zouden we onze verpakking kunnen aanpassen om (nog meer) op te vallen en meer verkopen te realiseren?
  • Wat vinden consumenten van de prijzen van ons product en die van concurrerende producten?
  • Welk beeld roept ons product op bij de consument (positionering)?


Het belang van schaponderzoek

  • Optimaliseer uw verpakkingen voor het beste verkoopresultaat.
  • Maximaliseer de kans op succes van uw producten en val op ten opzichte van uw concurrenten.
  • Verlaag de kosten van mogelijke productmislukkingen (minimaal 70% van de nieuwe introducties mislukt)
  • Loop niet het risico dat huidige productgebruikers kiezen voor andere producten!

Onderzoek starten
Binnen één werkdag een offerte voor uw project

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op