Markt Positie Analyse
Ontdek uw positie en kansen in de markt
Positioneringsonderzoek

Wat is een markt positie analyse?

De Markt Positie Analyse (MPA) meet de positie van een product of dienst in de markt door:

  • het meten van de attitude ten aanzien van het product en de prijs
  • het meten van de koopbereidheid met en zonder prijs informatie
  • een beoordeling op technische en emotionele aspecten
  • het meten van het belang van de diverse aspecten

Belangrijk is dat in dit onderzoek zowel het eigen product als concurrerende producten worden meegenomen om een goede analyse van de markt te kunnen maken.

Waarom een markt positie analyse?

Het onderzoek geeft:

  • inzicht in de sterke en zwakke punten van uw product of dienst
  • inzicht in de positionering van uw product of dienst in verhouding tot concurrerende merken
  • inzicht in deelmarkten voor uw productcategorie en mogelijke kansen voor nieuwe concepten en productuitbreidingen

Het belang van een marktpositie analyse

  • Bouw verder op de sterke punten van uw product
  • Optimaliseer de zwakke punten voor een beter verkoopresultaat
  • Bouw kennis op voor het behoud van succesvolle producten en merken

Onderzoek starten
Binnen één werkdag een offerte voor uw project

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op