Koopmotieven onderzoek
Geeft inzicht in gedrag en voorkeuren van uw doelgroep
Koopgedrag

Wat is een kooponderzoek?

Bij een kooponderzoek bekijken we het koopgedrag van de consument met betrekking tot uw product of de productgroep in het algemeen. Hierbij:

  • Meten we de waardering van attributen bij de aankoop en het gebruik van uw product
  • Zien we het belang van de diverse attributen
  • Ontdekken we sterke en zwakke punten voor uw product

Waarom een kooponderzoek?

Een kooponderzoek geeft inzicht in:

  • Welke aspecten zijn belangrijk bij de aankoop van product X?
  • Welke producten zou de consument overwegen om te kopen en waarom?
  • Welk product zouden consumenten uiteindelijk kiezen op basis van de keuzes die er zijn?
  • Hoe makkelijk kunnen consumenten het door ons voorgestelde product vinden?
  • Wat vinden consumenten van de kwaliteit van het door ons voorgestelde product?
  • Waarom zouden consumenten dit product wel / niet kopen?


Het belang van een kooponderzoek?

  • Bouw kennis op en verkrijg inzicht in de elementen die van belang zijn bij de aankoop
  • Verkrijg inzicht in de producten/merken die in de consideration set van de consument vallen
  • Loop niet het risico dat huidige productgebruikers overstappen op andere producten!
  • Verlaag de kosten van mogelijke productmislukkingen (minimaal 70% van de nieuwe introducties mislukt)

Onderzoek starten
Binnen één werkdag een offerte voor uw project

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op