Sensoteam imago onderzoek
Ontdek de associaties m.b.t. uw product of dienst
Imago

Wat is een imago onderzoek?

Bij een imago onderzoek wordt een concept, product of merk beoordeeld op emotionele aspecten die een weergave bieden van de positionering. Imago onderzoek kan onder andere worden ingezet op basis van:

  • een concept omschrijving / afbeelding van het product
  • een bestaande of nieuwe verpakking
  • een bestaand of nieuw product
  • een logo of merk
  • in combinatie met communicatie campagnes

Waarom imago onderzoek?

Een imago onderzoek geeft u inzicht in:

  • Naamsbekendheid
  • Attitude ten aanzien van het product of merk
  • Koopbereidheid van het product of merk
  • Associaties met betrekking tot imago attributen van het product of merk
  • Positie in de markt ten opzichte van concurrenten
  • Belang van imago attributen op de attitude (driver's of liking)


Het belang van imago onderzoek

  • Maximaliseer de kans op succes van uw producten en formuleer marketing plannen die aansluiten op de wensen van uw doelgroep.
  • Verlaag de kosten van mogelijke productmislukkingen (minimaal 70% van de nieuwe introducties mislukt)
  • Bouw kennis op om uw producten en merken te verbeteren en te laten groeien.
  • Loop niet het risico dat huidige gebruikers overstappen op andere producten!

Onderzoek starten
Binnen één werkdag een offerte voor uw project

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op