Meet de aantrekkelijkheid van advertenties en overige communicatie uitingen |

Wat is een communicatie onderzoek?
Bij een communicatie onderzoek testen we de aantrekkelijkheid en waardering van een communicatie uiting zoals:
- een video boodschap (voor adverteren op tv, radio of online)
- een geluidsfragment (voor adverteren op radio of online)
- geprint promotie materiaal zoals flyers en posters
- promotionele teksten voor op de website of op social media
- overige communicatieve uitingen
Bij communicatie onderzoek kan een rechtstreekse beoordeling plaatsvinden (geforceerde exposure) of werkelijk mediagedrag worden nagebootst.
Waarom een advertentie test?
Een advertentie test geeft inzicht in:
- exposure en mate waarin de communicatie opvalt in het gebruikte medium
- geschiktheid van de communicatie voor het medium
- duidelijkheid van de boodschap
- attitude ten aanzien van de boodschap
- attitude en koopbereidheid ten aanzien van het bijbehorende product of merk (voor en na het zien van de boodschap)
Het belang van een advertentie test?
- Maximaliseer de kans op succes van uw advertenties en formuleer advertenties die aansluiten op de wensen van uw doelgroep.
- Verlaag de kosten van mislukte communicatie uitingen
- Bouw kennis op om toekomstige advertenties te verbeteren en te laten groeien
Binnen één werkdag een offerte voor uw project |