Communicatie onderzoeken
Meet de aantrekkelijkheid van advertenties en overige communicatie uitingen
Sleutel

Wat is een communicatie onderzoek?

Bij een communicatie onderzoek testen we de aantrekkelijkheid en waardering van een communicatie uiting zoals:

  • een video boodschap (voor adverteren op tv, radio of online)
  • een geluidsfragment (voor adverteren op radio of online)
  • geprint promotie materiaal zoals flyers en posters
  • promotionele teksten voor op de website of op social media
  • overige communicatieve uitingen

Bij communicatie onderzoek kan een rechtstreekse beoordeling plaatsvinden (geforceerde exposure) of werkelijk mediagedrag worden nagebootst.

Waarom een advertentie test?

Een advertentie test geeft inzicht in:

  • exposure en mate waarin de communicatie opvalt in het gebruikte medium
  • geschiktheid van de communicatie voor het medium
  • duidelijkheid van de boodschap
  • attitude ten aanzien van de boodschap
  • attitude en koopbereidheid ten aanzien van het bijbehorende product of merk (voor en na het zien van de boodschap)

Het belang van een advertentie test?

  • Maximaliseer de kans op succes van uw advertenties en formuleer advertenties die aansluiten op de wensen van uw doelgroep.
  • Verlaag de kosten van mislukte communicatie uitingen
  • Bouw kennis op om toekomstige advertenties te verbeteren en te laten groeien

Onderzoek starten
Binnen één werkdag een offerte voor uw project

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op