Best in class onderzoek
Voor het meten van uw marktpositie
Bestinclass

Wat is een Best in Class onderzoek?

De Best In Class Test is een variant van voorkeur testen waarbij uw marktpositie wordt onderzocht door:

  • een beoordeling van uw product(en) en de belangrijkste concurrenten: minimaal 80% van het marktaandeel wordt meegenomen (zowel huismerk als A-merk producten)
  • een beoordeling op zowel intrinsieke aspecten als de intentie tot aankoop
  • een prijsonderzoek onder uw product(en) en de belangrijkste concurrenten
  • een imago onderzoek onder uw product(en) en de belangrijkste concurrenten

Best in Class onderzoek is een methode speciaal bedoeld om te benchmarken ten opzichte van andere (concurrerende) producten.

Het Best in Class onderzoek geeft u de juiste onderbouwing voor claims zoals "Als beste getest", en "Premium Quality".

De Best in Class Methode geeft inzicht in:

  • De prestatie van uw product op intrinsieke aspecten in verhouding tot de concurrent
  • Mogelijkheden voor product verbetering (optimalisatie punten)
  • Inzicht in het percentage consumenten dat uw product zou kopen
  • Inzicht in de acceptatie van de door u gehanteerde prijs
  • Imago van uw product en/of merk in vergelijking met concurrentproducten
  • Totaaloverzicht van de markt met inzicht in (mogelijk nieuwe) deelmarkten.

Waarom de Best In Class Test?

  • Meet de prestatie van het product en geeft inzicht in het imago van de producten
  • Geeft inzicht in de verkooppotentie van uw product in verhouding tot concurrerende producten in de markt
  • Geeft de sterke en minder sterke punten van uw product weer in relatie tot de concurrent
  • Bouw kennis op om uw concepten, producten en verpakkingen te optimaliseren.

Onderzoek starten
Binnen één werkdag een offerte voor uw project

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op