Thuis testen / online onderzoek
Eenvoudig en realistisch testen in Nederland en België

Proeven

Snel en efficiënt panel onderzoek

Senso Test & Taste heeft een eigen panel met consumenten verspreid over heel Nederland en België. Wij benaderen deze consumenten voor het beantwoorden van diverse product-, merk, marketing- en R&D gerelateerde vraagstukken.

Zo zetten we consumenten in om:

  • Thuis producten te testen (eenmalig of gedurende langere periode)
  • Zelf producten te kopen (via ons online platform)
  • Online vragen te beantwoorden

Het is een uiterst effectieve methode om betaalbaar onderzoek in te zetten. Deze testmethode komt daarnaast het dichtstbij de werkelijke consumptie situatie van een consument. 

Wat u kunt laten testen 

Consumenten kunnen thuis alle product-, merk-, marketing- en R&D gerelateerde vraagstukken beantwoorden. Dat doen zij geheel zelfstandig met behulp van onze online vragenlijsten en instructies voor thuis testen. 

Zo kunnen we consumenten vragen naar de:

  • algemene tevredenheid met betrekking tot een product, dienst of evenement 
  • beoordeling van een product idee (concept) of verpakking 
  • waardering en koopintentie voor gegeven prijzen 
  • bekendheid en imago van producten en merken 
  • aantrekkelijkheid van communicatie en marketing campagnes 
  • voorkeuren voor productgebruik
  • het zelfstandig bereiden van producten volgens een recept of instructie

Zo werkt het

  1. Op basis van uw doelstelling en doelgroep selecteren wij consumenten uit onze database om deel te nemen aan een onderzoek. Door onze eigen database met consumenten kunnen we selecteren op diverse eigenschappen zoals geslacht, leeftijd, product/merkgebruik of de supermarkt waar zij het vaakst boodschappen doen. 
  2. Consumenten vullen een aanmeldvragenlijst in. Op basis van de gegeven antwoorden kiezen we de consumenten die mogen deelnemen aan de test.
  3. Indien van toepassing versturen we de producten per post naar de deelnemende consumenten of bieden hen aan om producten op een van onze centrale locaties op te halen. Een andere optie is dat consumenten het product zelf in een winkel bij hen in de buurt gaan kopen. 
  4. Consumenten gaan thuis op een voor hen geschikt en rustig moment aan de slag met de test. Zij vullen zelfstandig de online vragenlijst in. 
  5. Wij analyseren de gegeven antwoorden en zetten dit om naar een moderne rapportage met uitgebreide statistieken
Voordelen

Realistisch en betaalbaar testen

Wat zijn nu de belangrijkste voordelen van een online onderzoek of een onderzoek bij consumenten thuis?

  1. Consumenten kiezen zelf een moment om het product te testen. Zij zullen daarom een moment kiezen waarop ze normaal gesproken ook soortgelijke producten zouden consumeren. Daarmee is thuis testen de meest realistische testmethode
  2. Er is voor de consument geen tijdsdruk. Zij kunnen geheel op eigen tempo het product beoordelen en zijn niet gebonden aan een afspraak op locatie. 
  3. Consumenten kunnen worden ingezet om zelf producten te bereiden volgens een instructie die op de verpakking of via een instructiebrief is vermeld. Zo kan bijvoorbeeld worden getest of de instructie begrijpelijk en haalbaar is voor de consument en of het uiteindelijke resultaat voor die consument tot tevredenheid stemt. 
  4. Onze consumenten zitten verspreid over heel Nederland en België en geven daardoor een goed beeld van de potentie van een product in een land. 
  5. Onze consumenten zijn allemaal uniek en daarom kunnen we op basis van een aanmeldvragenlijst selecteren wie we wel en niet laten deelnemen aan een test. Zo kunnen we precies uw doelgroep vinden voor het onderzoek.
  6. Er is geen testlocatie nodig om de testen te organiseren. Thuis testen zijn daarom een kostenefficiënte methode om onderzoek in te zetten, zeker als het gaat om online onderzoek zonder het versturen van producten of verpakkingen. 

Nieuwsgierig geworden?

Wij adviseren u graag over uw project. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden!

Neem contact met mij op